Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

Tisdag

Kategori:

Jag är verkligen ingen morgonmänniska, klev upp 05:00 för att skjutsa svärfar till flyget å jag känner mig helt död. Sånna här dagar njuter jag av att vara student då jag kan lägga mig i sängen igen och sova en stund. Fast passar på att skriva ett inlägg, det var ett tag sen nu.
Igår slog det mig, om allt hade lyckats då hade vi haft en treåring hemma nu. Snart har det alltså gått 4 år(!?) sen vi började försöka bli föräldrar. Det har varit en lång och jobbig resa där vi slitits mellan hopp och förtvivlan och tyvärr är den inte över, kanske aldrig kommer att vara det heller...
Som vanligt då jag är nere så riktar jag in mig på att fixa om här hemma så nu har jag målat lite i köket och fixar lite färgglada detaljer så nu känns det som att vi har kalas varje gång man går in i köket :)
Dagen bjuder på, förutom någon timme med sömn, fika på stan med en kompis och en sväng förbi på systemet, man vet ju inte vad som väntar ikväll, tyvärr är det regn så det blir nog ingen majbrasa för oss. Sen känns det lite som att det är för barnens skull man står som ett fån och stirrar på en eld och då vi inte har något barn så kan vi lika gärna stanna inne i värmen.

Kommentarer

  • Syster säger:

    Eller var elden till för att elda myror??? jag vet inte men om jag minns rätt var det så du använde majbrasan ett år :P

    2013-05-01 | 18:14:22

Kommentera inlägget här: