Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

6 veckor!

Kategori: Allmänt



Oj vad tiden går fort! Henry blir hela 6 veckor idag. Vi vet tyvärr inte hur mycket han gått upp i vikt eller hur lång han blivit senaste två veckorna då vår BVC sköterska varit sjuk. Men får två veckor sedan var han 51,5 cm lång och vägde 3100 gr (han hade gått ner 10 gr sen veckan innan). Pågrund av hans viktnedgång så tog vi beslutet att sluta amma, jag hade ju bevisligen för lite mjölk för vi tillmakade även 30 ml var tredje timme och han var aldrig nöjd. Vi prövade allt som bb-hemvård tipsade om, låta han suga dygnet runt hur mycket han ville, inte låta han suga hur mycket han ville, pumpa och inte pumpa... Men så är det, bara att gilla läget! Och så skönt det var att ta ett beslut! Från och med den måndagen så har jag börjat kunna njuta av lilla Henry, innan kände jag mig bara ledsen, nedstämd, som en dålig mamma som inte kunde mätta sin bebis, värdelös helt enkelt. Gissar att jag hade en släng av baby blues. Nu äter H var tredje timme 100 ml ersättning, är oftast nöjd men vi ska höra med BVC om vi ska ge mer så han får sova längre på natten åtminstone. 



Bild från H:s rum. 


Kommentarer

  • Leah / hael säger:

    Awh söta bebis fötter :D
    Ja det där med mat och ha tillräckligt när man ammar är aldrig lätt.

    2014-08-11 | 13:43:01
    Bloggadress: http://hael.blogg.se/
  • C säger:

    Misslyckad amning var som en käftsmäll. Kände verkligen likadant. Som jag bröt ihop när jag inte fick till det och vilken lättnad det blev när man fattade ett beslut som gav så bra resultat. Är så underbart när man bara kan fokusera på sin bebis istället och veta att den mår bra och blir mätt.

    2014-08-11 | 22:38:47
    Bloggadress: http://spyor.blogg.se

Kommentera inlägget här: