Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

Ofrivilligt barnlösas dag

Kategori: Allmänt

Ja den dagen är det idag. Jag tycker att det är bra med en sån dag men att den uppmärksammas för lite. Ju mer uppmärksamhet detta problem får desto mer kommer det pratas, diskuteras och debatteras om. Kanske skulle det inte upplevas lika tabu att prata om då. 
Har jag problem med min hund pratar jag med mina hund-vänner, har jag problem med bygga något pratar jag med mina snickare-vänner men om jag har problem att bli gravid så hålls det oftast inombords och undanskymt från omvärlden. Skulle man istället börja prata med sina vänner skulle det mycket troligt finnas flera i ens kompiskrets som har eller haft problem att bli gravida... Och att prata med någon i liknande situation har jag upplevt som riktigt bra, än hur vänner och familj försöker förstå hur jag känner är det omöjligt att förstå om man inte upplevt det själv. 

Jag håller forfarande mina tummar att om två månader så hör inte jag och min man till skaran ofrivilligt barnlösa utan till skaran föräldrar.  

Fortsätt kämpa, ge aldrig upp!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: