Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

12 veckor plus en dag :)

Kategori: Allmänt

Tiden springer iväg! Lillen väger nu över 6 kg och är 60 cm lång. Vi jobbar på att försöka få in rutiner men det är svårt med en liten som inte vill sova om dagarna ;) Men senaste två veckorna så har jag fått honom att somna i vagnen så vi går en promenad och sen får han fortsätta sova nån timme. Han sover bra på nätterna, behöver bara gå upp och mata en gång per natt i princip. 

Igår var vi på BVC och han fick sina första sprutor. Kan berätta att det var en jobbig dag för honom (och för oss föräldrar). Han var grinig från att han vaknade och gallskrek i princip 6 timmar efter att han fått sprutorna. Tillslut gav vi honom en alvedon och efter 45 min somnade han och sov i nästan 8 timmar (han hade inte sovit något på dagen). Inte kul att se honom ha så ont. 

Han har fortfarande sin skrikepisod på kvällarna men de kommer inte varje kväll längre så vi hoppas att det håller på ge med sig. 



Han är expert på att klösa sig i ansiktet och jag förstår inte hur?! Jag filar naglar så att det inte "sticker upp" något vasst med han lyckas ändå. Sötskrutt!

(Inredningsarkitekten Quattro har pyntat sin igelkott på fönsterbrädan :))

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vilken gullunge! :) De där naglarna är svåra. Kan dock trösta med att de växer liiite långsammare när de blir äldre (min är 8 månader).

    2014-09-24 | 16:18:32

Kommentera inlägget här: