Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

Henry

Kategori: Allmänt

så kommer lillen att heta. 19 dagar är han idag och han växer så det knakar! 

Vi håller på att få in någorlunda rutiner här hemma, fast att det skulle vara en hel vetenskap det här med amning visste jag inte! Hoppas verkligen att det kommer igång på riktigt snart så vi slipper ge ersättning. Det skulle vara så skönt att bara amma. 

Drygt två veckor gammal.

Pappa matar lilla H med ersättning.


Får se när jag hinner skriva nästa inlägg.

Kommentarer

  • A säger:

    Åh vilken gosing! :)
    Att amning inte är helt lätt kom som en chock för mig också. Första 4 veckorna fick vi tillmata med ersättning. Det var väldigt jobbigt. Mjölken rann inte till förrän dag 6-7 och då fanns det ju inte i de mängder som han behövde utan jag fick pumpa igång en ordentlig produktion. För mig funkade pumpen och när den kom igång så hade jag istället för mycket mjölk ett tag. Det bästa rådet jag kan ge är att inte stressa. Vilket är jättesvårt. Jag stressade sönder mig själv. Men hur det än ser ut så finns det i alla fall ett ljus i slutet av amningstunneln också :)

    Vilken finurlig liten kopp ni tillmatar med. En sån hade jag önskat att vi haft. :)

    2014-07-20 | 08:21:05
    Bloggadress: http://milominmilo.blo.gg
  • leah säger:

    Oh vilken sötunge :D <3

    2014-07-20 | 09:32:41
    Bloggadress: http://hael.blogg.se/
  • M säger:

    Blir nyfiken på ert namnval! Finns ju många så kallade y-namn: Ronny, Conny, Tony, Benny, Sammy, Johnny och så vidare.

    När det gäller Henry, så finns ju den svenska motsvarigheten Henrik - hur kommer det sig att ni inte valde det namnet?

    Är svensklärare och pratar ofta ort- och personnamn med mina studenter.

    Svar: Hej! Namnet Henry har jag funderar på i många år, även namnet Alfred. Nu "tog" några kompisar namnet Alfred så det föll bort.

    Jag upptäckte namnet när jag var nyfiken på vad H:et står för i Stig H Johansson, travkusken, innan det hade jag bara hört namnet på tv i tillexempel amerikanska serier. Jag tycker om namn som funkar lika bra utomlands.

    Sen det gamla vanliga, jag tycker Henry är fint, Henrik inte lika fint :)
    Jeanette

    2014-07-25 | 19:03:34

Kommentera inlägget här: