Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

Tisdag

Kategori:

God morgon! Läste en massa bloggar och forum igårkväll/natt, oj vad lätt det är att glömma bort tiden! Somnade nog inte förens vid 03:00. Vilken tur då att jag oftast styr själv vilken tid jag ska stiga upp :)
Av allt jag läste igår, på forum och bloggar, så drar jag slutsatsen att många lyckas tillslut. De flesta bloggar har beskrivningar som "vår längtan efter ett barn" men då man börjar läsa ser man att de antingen är gravida eller fått barn. Härligt att det lyckas för någon :) En annan sak jag kunde utläsa var att IVF-försök sällan funkar första gången. Det känns inte alls bra då vi, på grund av vårt geografiska läge, bara "får" ett försök...
Igår provade jag måla med oljefärg på duk för första gången, det var skoj men min fantasi är lite ringrostig.
Dags att stiga upp och göra lite skolarbete!

Kommentarer

  • /S säger:

    Hej. Jag har bara hunnit bläddra lite i din blogg. Ska läsa vidare. Men jag funderade lite på när ni tog kontakt med vården efter hur länge?
    God jul o h trevlig fortsättning!
    /S

    Svar: Hej! Efter ett år så kontaktade vi vården, Barnlöshetsgruppen heter det så fint här. Där gjordes lite tester och inga fel hittades. Fick då till svar att vi skulle få hjälp av IVF efter yttligare 2 år. Så 3 år och några månader tog det för oss att bli gravida genom IVF.
    Jeanette

    2012-12-24 | 21:33:19
    Bloggadress: http://vntanlngtan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: