Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

Klockrent!

Kategori: Allmänt

När man är ofrivilligt och oförklarligt barnlös får man ofta kommentarer och välmenande råd från vänner. Tyvärr så blir det lite fel än fast jag vet att folk bara försöker vara stödjande. Ett klockrent exempel på ett råd som uppfattas jobbig för mig hittade jag på en annans tjejs blogg:
 

"Alla som är (eller har varit) ofrivilligt barnlösa har garanterat hört den kommentaren åtminstone en gång. “Slappna av, stressa ner, sen kommer det gå av sig själv”. Detta från naturligtvis välmenande vänner, men… När man är mitt uppe i det så känns den där kommentaren lite som en smäll på käften. Så det är mitt fel att vi inte kan få barn? För att jag inte kan slappna av?"  Hela inlägget går att läsa på Queenstrets blogg(http://mikaeladeville.wordpress.com)

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: