Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

Funderingar

Kategori: Allmänt

Ja oj vad jag har många funderingar ang. IVF! Vi fick ju hem en liten bok om IVF i samband med att vi skulle ta blodproven som behövs innan remiss skickas, den är bra men jag vill ju veta så mycket mer! Och att googla på det gör en bara skräckslagen! Men men, har börjat skriva ner frågorna så vi kan ställa dem när vi väl kommer dit. Just nu känns livet helt okej, det är tyvärr inte alltid jag känner så men jag vet ju anledningen till det och jag har pratat med kuratorn som finns tillgänglig på Kvinnokliniken. Det hjälpte till en början men sist så tyckte jag att kuratorn spårade lite väl mycket, så känner jag nu att jag börjar bli deprimerad igen så kommer jag att söka mig till en psykolog. Ett tips till alla som är i denna situation, VÄNTA INTE FÖR LÄNGE innan ni går och pratar med någon! Gå direkt ni upplever att det är lite svårt eller jobbigt. Jag väntade i 2 och 1/2 år innan jag (min man) bestämde att jag skulle prata med någon och då hade det gått så långt att jag inte kände någon glädje alls i mitt liv. Helt sjukt med tanke på att vi just köpt hus och vi planerade bröllop för fullt. Jag kunde inte uppskatta allt fint jag hade (har) i mitt liv. Jag har ju min älskade man, min hund, vårt hus, min hälsa, mina vänner m.m. Tyvärr fick sorgen och saknaden av ett barn ta överhanden om mitt liv.
Jag har nu bestämt att jag ska vara positiv och hoppfull, något jag inte varit tidigare då jag fått för mig att "bara för att jag hoppas så kommer det skita sig" "lika bra att inte hoppas för då blir man inte så besviken när mensen kommer" o.s.v.
Men nu skiter jag i det, det kan ju inte gå sämre! Så nu ska jag hoppas och hålla alla tummar och tår för att det ska lyckas. Ja, jag kommer att bli jättebesviken om vi inte lyckas med IVF:en men då har jag då fått vara glad och hoppfull ett tag iaf.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: