Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

Tisdag

Kategori:

Dagen startade med att fara till vårdcentralen för att ta blodprov. Fick en remiss med i kallelsen till IVF:en. Googlade vad som var ikryssat och det var visst nåt prov för att kolla sköldkörteln (hur nu det stavas). Är det ett vanligt prov eller har dom hittat något avvikande vid tidigare blodprover? Ja, man blir som uppjagad för inget nuförtiden känns det som!

Skönt är det ändå att det äntligen dragit igång! I 3 års tid har vi kämpat och det känns som att vi snart kommer in på upploppet. Fråga mig inte vad vi tar oss till om IVF:en skulle misslyckas, det vill jag inte ens tänka på. Jag måste även fundera på om jag vill ta hormonerna i sprutform eller som nässpray, just nu lutar det mot sprutor, jag vill att det ska gå fort!
En annan sak jag funderar över är, om vi nu lyckas få ut några ägg och att de blir befruktade, om man får välja hur många embryon som ska sättas in. Försökt läsa mig till hur det funkar men hittar inga tydliga svar. Riktlinjen är att bara sätta in ett men jag skulle nog gärna sätta in två, för skulle det lyckas så har ju barnen ett syskon. Och har vi ett biologiskt barn tillsammans så får man ju inga fler försök och jag känner att ett syskon är viktigt. Vi blir nog klokare då vi fått träffa läkare och barnmorskan i Umeå.

Skolan har ju som sagt dragit igång igen och jag känner mig sjukt omotiverad! Har nu praktik i tre veckor, omtenta på fredag, salstenta-redovisning-inlämning av teknikuppgift om fyra veckor. Fullt upp med andra ord! Jag drar mig för allt! Ska egentligen sitta och plugga in massa arter på kvällarna nu i veckan men det känns sååå tråkigt! Men en ljusglimt som jag längtar efter är IKEA-besöket efter omtentan på fredag.

Nä nu är rasten slut!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: