Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

Nu är det nära!

Kategori:

Ja IVF mötet är nu ännu närmare och känslorna inför det är många. Vet inte vad vi ska förvänta oss. Men jag känner att nu är det faktiskt vår tur att få uppleva glädjen med graviditet och barn!

Otaliga gånger under vår barnlösa resa har jag känt att världen är så orättvis, vad har vi gjort som förtjäna detta? Det finns så många människor som verkligen inte ska ha barn men de trycker ut barn till höger och vänster, knarkare, barnmisshandlare m.m.
Jag blir så arg när jag läser artiklar om föräldrar som misshandlat sina barn, nu senast om den där kvinnan som limmade fast sitt barns händer i väggen och därefter misshandlade henne svårt. Hur kan en sådan människa bli tilldelad gåvan att få ett barn? Vart är rättvisan i det?

En rolig sak som hänt är att jag nu är med på www.villhabarn.se blogglista! Jag hoppas att människor som läser min blogg förstår och inser att de inte är ensamma i den här situationen, som ofrivilligt barnlös, vi är många där ute, tyvärr. Jag personligen tycker det känns lite lättare med vetskapen om att jag och min man inte är de enda ofrivilligt barnlösa. Det kan kännas så, helst då alla i ens närhet blir gravida.

Nä nu blir det middag och sen hockey!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: