Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

Onsdag

Kategori:

Idag var vi återigen på kliniken, denna gång för att sätta in embryo. Jag kan berätta att jag var väldigt orolig att dom skulle ringa på morgonen och säga att "det är kört" "inget ägg är befruktat" och så vidare. Men inget samtal kom så vi packade in oss i bilen och for.

När vi kom fram så fick vi komma in ganska snabbt. Där berättade doktorn att av de 17 ägg som dom plockade ut i måndags var det 11 som var mogna. Och av dom 11 hade bara 1(!) blivit befruktat... Så vi har tyvärr inget i frysen, ingen "back up". Känns väldigt tråkigt och lite stressande då vi bor i Västerbotten och då får vi bara ett IVF:försök+en insättning av fruset embryo(om det finns något)...

Men som dom sa, det räcker med ett embryo för att bli gravid och vi hoppas att detta var guldägget, vår blivande bebis! Oj så konstigt det känns att skriva den meningen.

Det känns helt overkligt att jag nu har något i mig som om nio månader kan ligga i min famn och mysa.

Kommentarer

  • S säger:

    nej, vad tråkigt att bara ett blev befruktat :/. Håller tummen att de är er att guldägg du ruvar på.

    Svar: Ja det känns faktiskt skit att bara ett blev befruktat...Men vi hoppas på det bästa, att detta lilla embryo
    fastnar.
    Jeanette

    2012-11-08 | 15:44:00
  • C säger:

    Hoppas att det bara var ett befruktat ägg som behövdes.
    Måste verkligen kännas konstigt att liksom veta att man har ett embryo där inne och bara vänta och hoppas på att det ska fästa liksom.
    Håller tummarna!

    Svar: Ja det känns jättekonstigt! :) bara att hållatummarna!
    Jeanette

    2012-11-11 | 09:32:06
    Bloggadress: http://spyor.blogg.se

Kommentera inlägget här: