Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

Måndag = testdag!

Kategori:

Ja, idag har jag ruvat i 19 dagar och testet jag gjorde imorse visade PLUS!!!! JAG ÄR GRAVID!!!! Helt ofattbart!
Fast jag har inte varit så duktiga som ni tror :) Jag tjuvtestade i onsdags och i fredags och även dom testerna har visat plus.

Jag ser gärna att ni som känner mig eller är bekant till mig håller detta för er själva då jag anser att det är upp till oss, jag och min man, att berätta för våra nära och kära om denna underbara nyhet. Hoppas och önskar att ni kan respektera detta.

Många anser säkert att man inte ska ta ut något i förskott, att man ska ligga lågt utifall att det skulle gå åt skogen. Men där håller inte jag med! Jag tycker att vi ska få vara överlyckliga och få drömma och längta om vad som förhoppningsvis komma skall! För om vi skulle få missfall nästa vecka har vi åtminstone fått glädjas ett tag, vi har fått prova på hur det kan kännas som lyckligt gravid. Vem vet, vi kanske aldrig mer kommer att vara gravida, så jag anser att vi ska njuta och klämma ut så mycket det går ur detta glädjerus!

Jag är gravid, jag ska bli mamma, vi ska bli föräldrar! Helt otroligt!


Kommentarer

  • L säger:

    Åh vad roligt för er :D Önskar stort lycka till och hoppas du fortsätter blogga.

    Svar: Tack och absolut fortsätter jag skriva :)
    Jeanette

    2012-11-26 | 15:07:10
    Bloggadress: http://thatsliife.wordpress.com/
  • Sandra säger:

    Stort grattis! Väntan är värst men helt klart värt det med ett sådant resultat.

    Svar: Ja helt klart värt det! Tack!
    Jeanette

    2012-11-26 | 15:34:04
  • Johanna säger:

    Grattis grattis grattis! Jag tänkte det när jag läste att du ruvat så länge utan mens, att det MÅSTE bli ett plus!

    Och passa på att njuta. Precis som du skrev. Du är gravid just nu och det måste ni få vara överlyckliga över. Sorgen blir inte mindre om nåt skulle hända bara för att man inte vågat vara glad!

    Åter igen, STORT GRATTIS!

    Svar: Tack!
    Jeanette

    2012-11-26 | 15:56:01
    Bloggadress: http://kampenmotklockan.blogg.se
  • Maria säger:

    Grattis! Ja det behövs bara ett litet ägg och en liten spermie för att skapa något fantastiskt!

    Svar: Ja det är ju visst så, tack! :)
    Jeanette

    2012-11-26 | 16:49:06
  • Sofie säger:

    GRATTIS!!
    Klart du ska få vara glad och redan börja längta efter att bli mamma.

    Grattis än en gång!

    Svar: Tack :)
    Jeanette

    2012-11-26 | 16:52:59
  • AdeleK säger:

    GRATTIS!
    Jag har följt din blogg från det att du började med sprutorna och hållit tummarna! SJälv är jag i början på barnlöshetsträsket. Alltså vi har försökt i 2.5 år men det är först nu vi har skaffat hjälp och vi ska få behandlig nu i december i form av Pergotime.
    Blir så glad och hoppfull varje gång någon lyckas! Så underbart. Och håller helt med dig i ditt resonemang kring att berätta tidigt. Man delar glädjen och skulle det inte gå hela vägen så kan man dela sorgen med. Istället för att stänga sig in med den.

    Svar: Tack! Och jag håller tummarna att det går bra för er oxå snart :)
    Jeanette

    2012-11-26 | 17:36:10
  • C säger:

    Men vad är det jag ser? Supergrattis! Vilket starkt och fint plus :) Klart ni ska vara lyckliga, allt ska gå bra :)

    Svar: Tack :)
    Jeanette

    2012-11-26 | 18:26:54
    Bloggadress: http://spyor.blogg.se
  • Anonym säger:

    Åh vad roligt!!!! Jag kände de på mig ;)

    Svar: Ja jätteroligt :)
    Jeanette

    2012-11-26 | 23:03:19
  • Lisa säger:

    Självklart ska ni va lyckliga!! Är bara onödigt att oroa sig för allt som kan hända.

    Grattis till er båda, blev så glad då jag läste!!
    Kram!!

    Svar: Tack :)
    Jeanette

    2012-11-26 | 23:35:27
    Bloggadress: http://sokkerflikkan.blogg.se
  • C säger:

    GRATTIS! Var så överlyckliga ni bara kan! Det förtjänar ni!! :):) Kram

    Svar: Tack :)
    Jeanette

    2012-11-27 | 09:33:55
    Bloggadress: http://vivillblienfamilj.blogg.se
  • Emma säger:

    Galet mycket grattis!!! :) Ni har en underbart spännande resa framför er!! :)

    Svar: Tack så mycket! Ja vi hoppas på det :)
    Jeanette

    2012-11-27 | 14:13:12
    Bloggadress: http://rievssat.blogg.se
  • Fertilitetsresresa säger:

    Fantastiskt!! Grattis!!!

    2012-12-06 | 20:26:52
    Bloggadress: http://fertilitetsresa.blogg.se

Kommentera inlägget här: