Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

Onsdag

Kategori:

Vecka 7 (6+2). Idag har vi handla lite mera julklappar, till släkt på makens sida. Skönt att alla klappar nu är köpta! Jag har även handlat graviditetstester så imorgon eller ikväll blir det att testa. Ja det kanske är konstigt men jag vill se pluset igen. Är så rädd att det ska vara ett minus! Jag har fortfarande små brunaktiga flytningar, typ inga symtom så förstå att jag är orolig. Jag ska även ringa kliniken imorgon och fråga om flytningarna.
Det är så knäppt, när jag är inne på forum och läser så läser jag bara om IVF och ofrivillig/oförklarlig barnlöshet. Jag borde ju läsa om graviditet, första barnet osv... Med andra ord, jag har väldigt svårt att förstå att jag är gravid!

Kommentarer

  • Emma säger:

    Känner verkligen igen mig i det du skriver. Jag har tre jobbiga missfall bakom mig och nu är gravid igen och har lyckats komma upp till v 21 och jag läser bara på forum om missfall etc istället för att försöka glädjas att jag är där jag är idag, men det är väl en rädsla som sitter så djupt, tyvärr...

    Håller tummarna för att gravtestet skall visa ett starkt plus!

    Svar: Tack! Testet var positivt :) ja det är sjukt hur våra hjärnor fungerar! Vecka 21! Så härligt att vara ända där! Hoppas att du mår jättebra och att du kan börja känna en samhörighet med "de gravida" och inte bara till "de som fått missfall", jag hoppas att jag snart kan känna mig tillhöra den gruppen ;)
    Jeanette

    2012-12-05 | 23:32:44
  • L säger:

    Det är väl inte alls konstigt att du läser om ivf och liknande fortfarande,tar väl en tid för din hjärn att fatta att nu är det verkligen er tur. ;) Jag hade nog varit precis likna dan, inte trott på det fören magen syns eller mat varit på ultraljud en extra gång kankse. KRAM

    2012-12-06 | 02:34:17
    Bloggadress: http://thatsliife.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: