Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

Fredag

Kategori:

Vecka 9 (8+4). Jag tror och hoppas att jag fortfarande är gravid. Min konstanta hunger verkar ha övergått till illamående. Inget mera blod har kommit, inte ens några bruna flytningar. Hoppas att allt detta är positiva saker. Men som sagt tidigare, jag har inte haft ont i magen eller blött mycket. Håller tummarna! Barnmorska lyckades även lugna mig lite när jag pratade med henne. Men inget ultraljud är gjort så vi kan ju inte vara 100% säkra. Om jag skulle blöda igen så får vi komma in och kolla, annars ska vi bara avvakta. Vi ska träffa barnmorskan i januari och då, än om allt har flutit på bra, ska jag kämpa för att få ett till ultraljud. Jag kan bara inte slappna av och njuta, är för orolig för det...

Snart helg! Och jag ska fördriva denna dag med att gå på stan med en vän och i kväll blir det middag med maken på något uteställe, gott!

Kommentarer

  • S säger:

    Jag håller tummarna för er och att bebis mår bra. En av mina vänner blev gravid för lite mer än 20 veckor sen ochvid deras inskrivning sa hon att man kan blöda lite till och från (inga mängder kanske) då slemhinnorna är extra känsliga. Jag vet att det jag ska skriva nu är den jobbigaste och tröttaste tipset någonsin, men försök att inte vara orolig, jag förstår att det är de svåraste någonsin, men det stressar bara upp dig och egentligen är det bara att att vänta tills ultraljudet. Du kan bara vara en bra och trygg mage att bo i. Sin sagt stort grattis till starten på slutspurten till ett mirakel! <3
    God jul / kram

    2012-12-24 | 21:43:47
    Bloggadress: http://vntanlngtan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: