Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

Vecka 25 (24+5)

Kategori: Allmänt

Äntligen helg! Jag har fått förlängt vik på jobbet så nu har jag arbete på pappret iaf till mitten på augusti. Bebis är ju beräknad att komma 26 juli så jag gissar att jag inte kan jobba vikariatet ut men jag tänker jobba så länge jag orkar. 

Bebis bökar på i magen dagligen och nu känner man även utanpå ibland. Tror jag kände bebisen hicka för första gången i onsdags. Vi var även till barnmorskan i onsdags, vi har ju bytt från vårdcentralen till lasarettets barnmorskemottagning för att kunna få tider så A kan hänga med. Iaf, det skulle bli första mötet med vår nya bm. Hon var sjuk så vi fick träffa en annan dam som tyvärr var så tapig och obekväm att jag bara ville därifrån, hon ställde korkade frågor i stil med "har det varit jobbigt det här med IVF och det?" Ja vad tror du människa?! Hon förklarade inte vad hon gjorde och varför, vi fick lyssna på bebisen men då hon tog fram grejen som används till det sa jag att detta blir första gången som A får höra bebis, i tron om att hon då skulle förklara för honom vad alla ljud var, men icke! Så jag fick säga, "A, nu är det hjärtat som låter, nu rör den sig" Riktigt dåligt måste jag säga... Tur det inte var vår ordinarie bm.

På söndag går vi in i vecka 26 och jag är så sugen att åka till IKEA om nån helg och inhandla allt som kan tänkas behövas. Både jag och maken är väldigt planerande av oss och vill få saker gjorda så det är en jobbig väntan på att få "starta" med att göra huset "barn-redo". 

Hur har ni andra gjort? När började ni? När åkte ni och handlade det mesta? 

Kommentarer

  • C säger:

    Vad mysigt att han fick höra hjärtljuden, synd att BM inte var den bästa men fen riktiga är förhoppningsvis bättre :) Vi handlade saker allt eftersom. Började faktiskt handla det mesta från RUL och framåt. Varke månad blev det någon inköp och man kom på saker hela tiden som man ville ha. Så mysigt att börja boa :)

    2014-04-11 | 22:26:44
    Bloggadress: http://spyor.blogg.se
  • Y säger:

    Köpte en haklapp med ett fint broderat tåg på i förväg. En kompis fick åka ut och handla sedan barnet väl var fött.

    Funkade utmärkt.

    /Y

    2014-04-11 | 23:42:23
  • A säger:

    Tråkigt med en BM som inte tar sig tiden att involvera pappan också men tur att hon inte är er ordinarie.
    Vi köpte faktiskt vagn i vecka 15. Då hade vi varit på två UL redan och allt såg bra ut. Och så fick vi vagnen för ett bra pris så vi slog till. Resten av sakerna köpte vi senare. Jag tyckte att för plånbokens skull var det skönt att slå ut kostnaderna över månaderna. Lycka till när ni än börjar handla! :)

    2014-04-12 | 11:43:13
    Bloggadress: http://ilngtansvrld.blogg.se
  • Tina säger:

    Glömde ju säga grattis till förlängt vik då jag ringde i måndags.

    Behöver ni något från Ullared så ska vi dit i maj och kolla vad det finns för kul att köpa, Vi ska mest kolla och jämföra med priserna i stan för att se vad man sparar på att handla var.

    Ullared har en gigantisk bebisavdelning. Billigt där och att skicka saker med post kostar inte allt för mycket.

    2014-04-16 | 15:50:11

Kommentera inlägget här: