Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

Ruvardag 6

Kategori:

Jag har inga som helst symptom den här gången, gissar att det är ett dåligt tecken... Pratade med kliniken idag och fick veta att vi nu har två embryos i frysen, 6-dagars blastocyster.

Jag känner mig faktiskt lite irriterad på kliniken, förra veckan vid äggplockningen (onsdag) sa dom att vi skulle mest troligt komma tillbaka för ET på sön-måndag. Sjuksköterskan ger oss en prel.tid på lördagen "bara för att" men både säger åt oss och skriver på kallelsen att "kliniken ringer imorgon om tid". Kliniken brukar höra av sig efter 16 så jag var inte så orolig när dom inte hört av sig under dagen. Men ingen ringde. Under hela fredagen försökte vi få tag i någon på kliniken på alla möjliga sätt men utan resultat. Så på lördag morgon satt vi oss i bilen för att åka till Umeå. Skulle ET ske idag eller kommer vi mötas av en låst dörr och då kört 26 mil i onödan?
När vi kom fram så var kliniken bemannad, bra! Men där säger dom "jasså så bra att ni kom, vi var osäker på om det var idag eller på måndag så vi hade bokat in er då också om ni inte skulle ha dykt upp idag" Varför ringer dom inte till oss om dom är osäker?!

Nästa sak som jag är irriterad över, efter ET säger de att de ska fortsätta odla resterande 7 embryon till blastocyster och att dom kommer att höra av sig till oss för att berätta hur det gått och om några klarade sig ända till frysen. Jag har väntat på samtal hela veckan men idag kunde jag inte vänta längre. Ringde alltså dit idag och fick då veta att vi har två embryon i frysen! Jippi! Det är vi jätteglada över! Men varför hör dom inte av sig som dom säger att dom ska göra?! Embryona hade frysts in redan i tisdags så nog tycker jag att dom haft tid att kunna höra av sig.

Blä vad jag känner mig som en surkärring, men försök att förstå, vi lever i en vardag bestående av IVF, ofrivillig/oförklarlig barnlöshet. Väntan på samtal som handlar om vår framtid är fruktansvärt jobbig. Väntan om besked hurvida vi lyckats eller misslyckats. Inte så kul att sväva i ovisshet fler dagar än nödvändigt, tycker vi plågats nog mycket som det är.

Kommentarer

  • C säger:

    Visst är det jobbigt när man måste tjata och ta reda på saker som de kan informera om. Man har, som du söger, tillräckligt mycket att tänka på redan. Kram

    2013-04-05 | 22:29:07
    Bloggadress: http://spyor.blogg.se

Kommentera inlägget här: