Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

Nu kör vi!

Kategori:

Idag var det äntligen dags för vårt första möte med IVF kliniken. Efter lite prat och gynundersökning så kom doktorn fram till att vi skulle köra den korta behandlingen. Jag har visst fina äggstockar och många äggblåsor och det var en av anledningarna till att det bara är att tuta och köra.

Efter mötet med doktorn fick vi träffa en sjuksyster som gick igenom alla mediciner som jag ska ta, fick även provsticka mig själv i magen. Det gick bra, kändes knappt men jag hann bli lite nervös innan jag stuckit in den. Direkt när vi kom hem så svängde vi förbi Apoteket för att köpa alla mediciner men dom fanns inte hemma så dom skulle ta hem dom till på torsdag. Bra, då jag ska börja ta sprutorna på mensens andra eller tredje dag och mensen är beräknad tills på torsdag-fredag.

Vi fick även med ett schema hem där det står när alla blodprov, ultraljud och mediciner ska göras/tas.

Äntligen är vi igång!!! Och nu håller vi alla fingrar och tår att vi är gravida om ca 6 veckor :)

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Visst är det härligt när man äntligen får veta tidsplanen! Då är ni snart igång ju. Skickar massor med Lycka till!

    Svar: Ja verkligen. Tack!
    Jeanette

    2012-10-16 | 22:03:07
    Bloggadress: http://kampenmotklockan.blogg.se
  • Lisa säger:

    Jag blir så glad då jag läser det här!!
    Så spännande!

    Lycka till:)

    2012-10-17 | 09:20:30
    Bloggadress: http://sokkerflikkan.blogg.se

Kommentera inlägget här: