Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

Hatar försäkringskassan!

Kategori:

Vad är det för idioter som jobbar på FK?! Nu är ju inte alla som jobbar där det men varenda människa jag varit i kontakt med verkar vara helt inkompetent. Jag blev sjukskriven i början av juli och har fortfarande inte fått rätt ersättning! Jag ringer och jagar minst en gång i veckan, de gör fel gång på gång och slingrar sig som hala ålar när man ställer frågor. De har erkänt sina fel men lyckas ändå inte göra ett enda rätt! Hade det varit ett vanligt företag så hade nån/ några fått sparken för så här mycket fel kan ju omöjligt anställda få göra. Och bland det värsta är just att de inte kan svara på frågor, de skyller ifrån sig och tar inget ansvar.

Hur skulle man klarat av att överleva 4 månader utan pengar om man inte hade en partner, ett skyddsnät eller en buffert?

Jag har tidigare inte förstått när vänner beklagat sig över FK:s inkompetens men nu förstår jag helt och hållet!

Det blir spännande och se om jag får mina pengar innan jul, för det tycker FK säker är helt okej, att det ska ta 7 månader innan man får sin utbetalning. Eller varför stoppa där, jag kanske får pengarna nästa sommar?

Helt sjukt att det får gå till såhär!

Missödena fortsätter, var och handlade tapeter och färg för 2200kr i fredags och butiken lyckades dra det dubbla från kortet så i helgen och fortfarande så har jag bara 10kr på kontot. Har försökt hela förmiddagen att få igen pengarna men banken och butiken skyller på varandra, bra där! Kan det inte gå bra för mig nån gång??!!

Oj vad jag är negativ i dag men så är det ibland, det känns som att hela världen är emot mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: