Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

Vecka 30 (29+0)

Kategori: Allmänt

Ny vecka! Idag är en städ och tvättdag. Håller på att tvätta bebisens kläder och allt som vi köpte på IKEA igår, typ sängkläder, spjälskydd och sånt. Skönt att göra bort det på en gång. Vagnen är beställd, vi bestämde oss för en Emmaljunga edge med de luxe chassi. Smala men höga hjul gör så att jag slipper böja mig så djupt och då mår mina diskbråck bättre, att den är fin är ju bara en bonus :)




Kommentarer

  • Monica säger:

    Visserligen rätt många år sedan mina barn var spädbarn så jag hänger kanske inte med, men varför tvätta sådant som är helt nytt?

    Svar: De flesta tillverkare rekommenderar att man ska tvätta textilier innan användning. Dels för att få bort olika kemikalier som finns i tyget/tryck men även för att få bort olika restprodukter från fabrikerna som kan finnas i textilierna. Detta gäller även vuxnas kläder och sängkläder, Google it :) Vissa textilier är till och med besprutade med bekämpningsmedel för att undvika ohyra i frakten. Därför tvättar jag sådant som är nytt.
    Jeanette

    2014-05-11 | 19:55:39

Kommentera inlägget här: