Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

Järnbrist

Kategori: Allmänt

Träffade barnmorskan igår, vår ordinarie, och hon verkar toppen! Hon förklarade och berättade och svarade på frågor, inte som den vi träffade tidigare... 

Bebisens hjärta slog mellan 142 och 150 slag, som vanligt. Magen växer som den ska.

Har visst järnbrist och äter nu järntillskott, två stora kapslar om dagen ska jag visst ta men ska börja lugnt så magen får en chans att vänja sig. Inte undra på att jag är så trött och slut hela tiden! Barnmorskan är övertygad om att jag har foglossning och att det är det som gör ont i ryggen, inte diskbråcken som jag har trott hela tiden. Typiskt, jag vet ju hur jag ska handskas med diskbråck, foglossning vet jag däremot inte mycket om. Fick en broschyr om det av bm, fick även ett namn och nummer till en sjukgymnas som dom rekommenderar för denna åkomma. Hoppas på att jag blir beviljad graviditetspenning så jag har tid att träffa henne, det är i princip omöjligt att ta ledigt från jobbet nån timme här och där...

Har totalt gått upp 9 kilo på 30 veckor. Känns bra! 
Söta Q tycker att magen min börjar vara stor och ivägen :)




Kommentarer

  • leah säger:

    Wow 9kg det är ingenting jag gick totalt upp 22kg på 38veckor :P

    2014-05-14 | 15:02:15
    Bloggadress: http://hael.blogg.se/

Kommentera inlägget här: