Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

Torsdag

Kategori:

Det känns som att jag drunknar i skolarbete. Tur att det bara är denna och nästa termin kvar!
Pratade med doktorn i tisdags och vi kommer köra igång med försök nummer 2 vid nästa mens! Så skönt att få komma igång igen. Den här gången ska jag även få Trombyl, tror jag det heter, blodförtunnande för att underlätta övergången när embryot ska börja få näring från moderkakan istället för gulesäcken. Det verkar som att min kropp har svårt för det steget då jag fått missfall i den veckan två gånger.
Det känns skönt att vi ska göra något annorlunda den här gången, kanske chansen ökar att vi får ett levande barn?

Så snart är det bara att hålla tummarna: att jag inte blir överstimulerad,
att jag producerar fina och många ägg, att äggplocket går bra,
att äggen blir befruktade,
att de delar sig som de ska,
att ET går bra,
att ruvartiden inte gör mig galen,
att det lilla embryot överlever och blir till ett foster,
att vi fortfarande kommer att se hjärtslag på UL i vecka 18,
att jag får föda fram ett levande, friskt, alldeles underbart barn,
att vi äntligen får bli föräldrar!

Gunghästen väntar på en ryttare...

Kommentarer

  • C säger:

    Skönt att ni kan ladda upp för ett nytt försök. Man kan ju inte ge upp den största drömmen av alla. Jag hoppas att ni klarar alla stegen och att ni nu ska få bli föräldrar.
    Jag funderar på en sak men det kanske är lite känsligt och du behöver inte svara om du inte vill. Var det så att ni fick tillbaka ett embryo första försöket för jag har läst att det kan bli tvillingar endå, men vet ej om det stämmer eller fick ni tillbaka två embryon och isåfall vad var det som gjorde att ni fick det?
    Kram

    2013-02-07 | 12:34:40
    Bloggadress: http://spyor.blogg.se
  • C säger:

    Skönt att ni kan ladda upp för ett nytt försök. Man kan ju inte ge upp den största drömmen av alla. Jag hoppas att ni klarar alla stegen och att ni nu ska få bli föräldrar.
    Jag funderar på en sak men det kanske är lite känsligt och du behöver inte svara om du inte vill. Var det så att ni fick tillbaka ett embryo första försöket för jag har läst att det kan bli tvillingar endå, men vet ej om det stämmer eller fick ni tillbaka två embryon och isåfall vad var det som gjorde att ni fick det?
    Kram

    2013-02-07 | 12:35:03
    Bloggadress: http://spyor.blogg.se
  • C säger:

    Skönt att ni kan ladda upp för ett nytt försök. Man kan ju inte ge upp den största drömmen av alla. Jag hoppas att ni klarar alla stegen och att ni nu ska få bli föräldrar.
    Jag funderar på en sak men det kanske är lite känsligt och du behöver inte svara om du inte vill. Var det så att ni fick tillbaka ett embryo första försöket för jag har läst att det kan bli tvillingar endå, men vet ej om det stämmer eller fick ni tillbaka två embryon och isåfall vad var det som gjorde att ni fick det?
    Kram

    2013-02-07 | 12:36:08
    Bloggadress: http://spyor.blogg.se
  • C säger:

    Skönt att ni kan ladda upp för ett nytt försök. Man kan ju inte ge upp den största drömmen av alla. Jag hoppas att ni klarar alla stegen och att ni nu ska få bli föräldrar.
    Jag funderar på en sak men det kanske är lite känsligt och du behöver inte svara om du inte vill. Var det så att ni fick tillbaka ett embryo första försöket för jag har läst att det kan bli tvillingar endå, men vet ej om det stämmer eller fick ni tillbaka två embryon och isåfall vad var det som gjorde att ni fick det?
    Kram

    2013-02-07 | 12:38:06
    Bloggadress: http://spyor.blogg.se
  • C säger:

    Skönt att ni kan ladda upp för ett nytt försök. Man kan ju inte ge upp den största drömmen av alla. Jag hoppas att ni klarar alla stegen och att ni nu ska få bli föräldrar.
    Jag funderar på en sak men det kanske är lite känsligt och du behöver inte svara om du inte vill. Var det så att ni fick tillbaka ett embryo första försöket för jag har läst att det kan bli tvillingar endå, men vet ej om det stämmer eller fick ni tillbaka två embryon och isåfall vad var det som gjorde att ni fick det?
    Kram

    2013-02-07 | 12:38:26
    Bloggadress: http://spyor.blogg.se
  • C säger:

    Skönt att ni kan ladda upp för ett nytt försök. Man kan ju inte ge upp den största drömmen av alla. Jag hoppas att ni klarar alla stegen och att ni nu ska få bli föräldrar.
    Jag funderar på en sak men det kanske är lite känsligt och du behöver inte svara om du inte vill. Var det så att ni fick tillbaka ett embryo första försöket för jag har läst att det kan bli tvillingar endå, men vet ej om det stämmer eller fick ni tillbaka två embryon och isåfall vad var det som gjorde att ni fick det?
    Kram

    Svar: Hej! Jo vi fick tillbaka ett embryo, det var bara ett som blivit befruktat. Så med andra ord var det enäggstvillingar. Det är väldig ovanligt med enäggstvillingar, av alla födslar i Sverige är ca 3-5% tvillinggraviditeter och av de så är ca1/3 enäggstvillingar. Om de hade satt in två befruktade embryon så hade chansen varit stor för vanliga tvillingar men klinikerna vill helst inte att man ska ha tvillingar då det räknas som riskgraviditet, hoppas du blev lite klokare :)
    Jeanette

    2013-02-07 | 16:05:13
    Bloggadress: http://spyor.blogg.se
  • C säger:

    Det var det jag trodde. Tänkte att de helst inte vill sätta tillbaka 2 embryon och att ni kanske hade speciella skäl eller så. Då stämmer det ju att man endå kan få enäggs alltså.
    Det är helt sjukt men jag har alltid, från det jag var liten, föreställt mig att jag ska få tvillingar men jag vet ju nu bättre.
    Jag beklagar att inte era små speciella kunde stanna kvar. Hänger med här på er nästa resa!
    Kram

    2013-02-07 | 19:06:05
    Bloggadress: http://spyor.blogg.se
  • Drutten säger:

    Hej!
    Jag har läst din blogg från början och slogs av vilka likheter det finns mellan våra "historier". Vi bor också i Västerbottten, men har inte genomgått IVF då jag har för högt BMI. Vi har försökt att bli gravida i två år och lyckades till slut i november 2012 att få ett plus på stickan. Jag hade inga andra symptom än ömma bröst och värk i magen. Fick en liten blödning vecka 7. Några dagar innan jul tjatade jag mig till ett VUL. Fick se tvillingar, men inga hjärtljud. De hade dött i vecka 5 resp. 7. Fick skrapas i mellandagarna och försöker nu komma tillbaka.
    Ville bara skicka en liten hälsning och säga lycka till inför nästa försök!
    Kram!

    Svar: Ja usch vad jobbigt det är! och jag förstår verkligen vad ni gått igenom, det är som svårt för andra som inte varit med om detta att ens förstå en microdel av hur man mår. Du har inge negen blogg som jag kan följa? Kramar!
    Jeanette

    2013-02-09 | 11:54:56
    Bloggadress: http://vattenmelon82.wordpress.com/
  • E säger:

    Håller tummarna för att det kommer gå vägen för er denna gången och att de/n vill stanna kvar till slutet!

    Kramar!

    Svar: Tack!
    Jeanette

    2013-02-10 | 18:22:23
    Bloggadress: http://endrom.blogg.se

Kommentera inlägget här: