Önskan.blogg.se

Denna blogg handlar numera om mitt liv som mamma och allt som hör till :)

Första inlägget!

Kategori: Allmänt

Denna blogg är tänkt som en ventil för mig själv. Kanske kommer jag att få kontakt med andra i liknande situationer och det är något jag ser fram emot.
Bakgrundsfakta:
Jag och min man har försökt i 3 års tid att bli gravid men det funkar inte. Det är INGET fel på oss, det funkar bara inte. När ett år hade gått så uppfyllde vi kraven för att gå med i en grupp på Kvinnokliniken som kallas för Barnlöshetsgruppen. Där gjordes tester på oss båda men man kunde inte hitta något fel.Skönt!, tänker nog de flesta, och ja, lite skönt kändes det. Men samtidigt så hade det känts lite skönt om det fanns något litet fel som var lätt att åtgärda. På så vis så kunde vi fått en förklaring till varför det inte funkat. Ta nu inte detta fel, jag är jätteglad att vi båda är friska!
Eftersom de inte hittade något fel på oss så fick vi "stämpeln" Oförklarigt barnlös. Vi fick förklarat för oss att vi inte skulle få hjälp (remiss till IVF-kliniken) förens sommaren 2012, efter att man försökt i 3(!) år. Ni som inte varit i denna sits kan omöjligt förstå hur lång tid det är.
Men efter en berg- och dalbana av känslor och ett outhärligt väntande är vi snart där! Pratade med IVF-kliniken idag och de har fått vår remiss. Hon sa även att det är korta väntetider och att dom kommer att höra av sig inom kort! Wow! Nu är det nära!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: